Τρίτη, 24 Νοεμβρίου 2009

alone in amfissa

Του Παναγιώτη Καργάκου


"Με λένε Παναγιώτη Καργάκο είμαι 26 χρονών και έχω μεγαλώσει στην Άμφισσα....ασχολούμαι με το γκράφιτι από τα 14 μου χρόνια. Το γκράφιτι το ξεκίνησα μαζί με κάποιους φίλους με τους οποίους δημιουργήσαμε και το πρώτο μας
crew που το ονομάσαμε A.B.O.D.(Alone98,Bad,One1,David)...
Το γκράφιτι τότε το βλέπαμε σαν μια δραστηριότητα που μας κάνει να διασκεδάζουμε να εκφραζόμαστε και να ανεβάζουμε την αδρεναλίνη μας....Ξεκινήσαμε να βάφουμε παράνομα σε σχολεία., γήπεδα και γενικά οτιδήποτε μπορούσε να βαφτεί και μας φαινόταν πρόκληση...
Αν με ρωτήσει κάποιος αν έχω μετανιώσει για κάποια πράγματα από αυτά θα του πω...πως όχι δεν έχω μετανιώσει για τίποτα...και αυτό
γιατί όλα αυτά τα έχω μέσα μου σαν εμπειρίες και αναμνήσεις...και γιατί εξακολουθώ να αγαπάω το graffiti και να είμαι ενεργός writer ακόμα....

Ήμασταν πιτσιρικάδες...το βλέπαμε αλλιώς χωρίς να σκεπτόμαστε πολλά. Στην πορεία είδαμε πως τα σχέδια που κάναμε έπρεπε να ομορφαίνουν λίγο το χώρο και όχι να καταστρέφουν....έτσι αρχίσαμε να βάφουμε σε γέφυρες έξω από την Άμφισσα
ώστε να μπορούμε να αφιερώνουμε χρόνο στον τοίχο....και να έχουμε και καλύτερο αποτέλεσμα.....
Το γκράφιτι τότε στην επαρχία ήταν πολύ δύσκολο ,τότε δεν είχαμε ιντερνέτ και τα μόνα σχέδια που μπορούσαμε να δούμε ήταν από βιβλία. Σπρέι επίσης στην Άμφισσα δεν υπήρχαν και δεν υπάρχουν ακόμα....με αποτέλεσμα να βάφουμε με ότι ήταν εφικτό
εκείνη την εποχή...
Θυμάμαι ότι όλο το crew δεν τρώγαμε στο σχολείο για να αγοράσουμε σπρέι....έτσι εκτιμήσαμε ίσως και το γκράφιτι λίγο περισσότερο...
Το 2001 το crew για προσωπικούς λόγους του καθενός διαλύθηκε...και το tag μου alone98 αποδείχτηκε προφητικό.....
Εκείνη την περίοδο θυμάμαι είχα επηρεαστεί αρκετά....είχα περάσει και στα ΤΕΙ Πειραιά (Η/Υ συστήματα}και άρχισα να βλέπω διαφορετικά το γκράφιτι. Έβγαινα να βάψω πολύ σπάνια και κυρίως έβαφα μόνο σε δωμάτια φίλων μαγαζιά, ποτέ όμως δεν το παράτησα....

Το 2006 αποφάσισα να ασχοληθώ και με την γραφιστική και έκανα τα χαρτιά μου στο ΙΕΚ Νίκαιας όπου και αποφοίτησα πριν ένα χρόνο...
Η γραφιστική μου έδωσε το ερέθισμα να ασχοληθώ ξανά με το γκράφιτι....
Πλέον το γκράφιτι για μένα είναι τρόπος ζωής. Βγαίνω τουλάχιστον 1-2 φορές την εβδομάδα

Έχω λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα στη Λιθουανία και στην Γαλλία Πριν ένα χρόνο έκανα στην Άμφισσα και την πρώτη μου έκθεση μαζί με τον
φίλο μου λεκι (Ελευθέριο Κισκιρέα).

Σχέδιά μου έχουν δημοσιευτεί από το παρελθόν σε εφημερίδες καθώς και σε περιοδικά graffiti....ενώ το 2010 αναμένεται να κυκλοφορήσει ένα περιοδικό με Writers από όλη την Ελλάδα που έχουν προσφέρει στο χώρο του graffiti και ανάμεσα
τους επέλεξαν και εμένα. Έχω πάρει επίσης μέρος και στα παρακάτω φεστιβάλ γκράφιτι:

colour your life(διεθνες)
young steps festival
earthdance
ilion pray to spray
street wave
just writing my name(montana διεθνες)
παγκοσμιο festival tattoo
mad festival

Κάθε χρόνο δίνω το παρόν στους Ήχους του Δάσους (ένα πολύ όμορφο φεστιβάλ που χρόνο με το χρόνο γίνεται όλο και καλύτερο με την προσπάθεια παιδιών από την Άμφισσα...)
Έχω διοργανώσει 2 πανελλήνια φεστιβάλ γκράφιτι στο Ίλιον (pray to spray) και στην Άμφισσα (street wave festival)...
Ενώ στα χέρια μου έχω 3 άδειες γκράφιτι από τους δήμους Νέας Ιωνίας, Άμφισσας, Νίκαιας, Μενιδίου, με αποτέλεσμα κάθε βδομάδα να είμαι κάπου εκεί και να βγάζω τα συναισθήματά μου στον τοίχο......

Θα ήθελα να ευχαριστήσω και από δω τον Δήμο Άμφισσας που με έχει βοηθήσει πάρα πολύ.....
Τους γονείς μου που με στήριξαν και δεν με απέτρεψαν από το γκράφιτι.....
τους φίλους μου leki nota alex beba bad one david...to 18120 team που με στηρίζει .....
και τα παιδιά που φιλοξενούν τα έργα μου σ’ αυτό το blog και δίνουν έτσι και αυτοί με τον τρόπο τους μια βοήθεια για την ανάπτυξη του graffiti...."
Συνέντευξη του Παναγιώτη Καργάκου στο blogmag

Πότε ξεκίνησες να βάφεις;

Το 1998!

Υπήρξε κάποια αφορμή ή απλά είχες μέσα σου το «μικρόβιο»;

Είδα κάποιους μεγαλύτερους μου που έβαφαν, μου άρεσε, έπεισα και άλλους φίλους μου και ξεκίνησα. Το περίεργο είναι ότι μέχρι πριν δε ζωγράφιζα.

Ποιες είναι οι επιρροές σου;

Επιρροή μπορεί να είναι οτιδήποτε σε περιβάλει. Επομένως δεν μπορώ να πω κάτι συγκεκριμένα. Οτιδήποτε μπορεί να με προβληματίσει, για οτιδήποτε μπορώ να κάνω graffiti.

Ξέρω ότι ξεκίνησες στην επαρχία (Άμφισσα). Πώς δέχτηκε μια κλειστή κοινωνία, πιο άμαθη στο graffiti, τους «βαμμένους» τοίχους;

Τότε τα πράγματα ήταν δύσκολα γιατί ήταν το κάτι διαφορετικό και παράξενο γι αυτούς που το έβλεπαν από «έξω». Δε γίνεται να είμαστε αρεστοί σε όλους, όπως δεν γίνεται να έχουμε όλοι τα ίδια ενδιαφέροντα. Απλά κάποιοι αυτό δεν το καταλαβαίνουν.
Σήμερα η Άμφισσα με έχει αγκαλιάσει… και με στηρίζει σε ό,τι και να κάνω και αυτό με χαροποιεί.

Ποια η διαφορά ενός writer στην επαρχία με έναν writer στην Αθήνα και γενικά στην πόλη;

Αν και το ίντερνετ έχει μηδενίσει τις αποστάσεις, τα πράγματα στην επαρχία είναι ακόμα δύσκολα. Ναι μεν ο writer μπορεί να παίρνει πληροφορία άφθονη και να εξελίσσεται, αλλά γενικά σε αλλά πράγματα υπάρχει πρόβλημα. Ένα παράδειγμα η Άμφισσα του 1998 με την Άμφισσα του 2011 είναι ακριβώς ίδια..Δεν υπάρχουν μαγαζιά με spray κ αυτοί που ασχολούνται είναι λίγοι, με αποτέλεσμα στο τέλος να μη μένει κανείς… Στην Αθήνα παρακινείσαι από άλλους writers, βλέπεις τεχνικές που έχουν εξελίξει, επομένως κερδίζεις χρόνο. Άσε που πάντα έχεις παρέα να βγεις να βάψεις.


Πώς προέκυψε το Alone;

Απλά πιστεύω πως ο δυνατότερος άνθρωπος είναι αυτός που επιλέγει και καταφέρνει να περνάει τις δύσκολες καταστάσεις που του εμφανίζονται… ΜΟΝΟΣ.

Τι είναι για ‘σένα το graffiti; Άλλαξε κάτι στη ζωή σου εξαιτίας του;

Για μένα είναι τα πάντα… και του χρωστάω πολλά. Αυτό τα λέει όλα… Είμαι από τους ανθρώπους που έχω το δικαίωμα να πω πως για μένα είναι τρόπος ζωής, και αυτό γιατί με έχει βοηθήσει να περάσω δύσκολες καταστάσεις στη ζωή μου. Και δε μιλάω με λόγια του αέρα… Έχει φτάσει στιγμή να πω ότι ζω από αυτό… επομένως… ζω γι’ αυτό! Δεν είμαι ο καλύτερος writer, ούτε την έχω δει κάπως στο χώρο και γι αυτό ψιλοσκαλώνω να σου πω την αλήθεια που δίνω τη συνέντευξη. Από την άλλη είμαι όμως κινητικός στο χώρο και πάντα πρόθυμος να προσφέρω και θέλω να πιστεύω ότι αυτό θα συνεχιστεί για καιρό ακόμα.

Έχεις βοηθηθεί από κάπου, γενικά έχεις κάποια πρότυπα στο χώρο;

Αυτός που με έχει βοηθήσει πολύ είναι ο Λέκι . Ο Λευτέρης είναι για μένα από τους κορυφαίους στο χώρο και πολύ καλός χαρακτήρας .Επίσης, θαυμάζω τον jasone και τον dee71 για τα χρόνια που είναι στο χώρο και γιατί ακόμα και αν στη ζωή εμφανίζονται άλλες προτεραιότητες, δεν άφησαν ποτέ το graffiti. Θα ήθελα να είμαι έτσι και εγώ στο μέλλον. Πρότυπα άλλα στο δημιουργικό μέρος δεν αναφέρω, γιατί θα αδικήσω μερικούς. Γενικά έχω πολλούς.

Πιστεύεις ότι το graffiti είναι σε καλύτερη ή χειρότερη κατάσταση απ’ όταν ξεκίνησες;

Σίγουρα είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση. Τα μέσα έχουν εξελιχθεί και η πληροφορία που έχει ένας writer στα χέρια του είναι άφθονη, οπότε και η εξέλιξη του, αν το αγαπάει, θα είναι γρήγορη και μεγάλη.

Θεωρείς ότι τελευταία έγινε μόδα;

Τι να σου πω! Εγώ πάντα το ίδιο το έβλεπα. Εμένα δεν με ενοχλεί αυτό ,στην τελική ποιος είμαι εγώ για να κρίνω ποιος θα ασχοληθεί με το graffiti και ποιος όχι. Και για ποιο λόγο να μη θέλω να ασχολούνται πολλοί με αυτό; Για να μοιάζω διαφορετικός; Αυτά είναι κομπαρσιλίκια και απέχω συνειδητά. Από εκεί και πέρα η λέξη μόδα με αηδιάζει, γιατί πάντα κάτι έχει ένα τέλος. Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως, τέλος δεν έχει το παντελόνι, αλλά αυτός που το φοράει. Κυριολεκτικά το graffiti θα συνεχίσει να υπάρχει, αλλά κάποιοι που ασχολούνται με αυτό απλά είναι περαστικοί… Εύχομαι να έχουμε λιγότερους περαστικούς λοιπόν.

Έχεις να μοιραστείς καμιά παράξενη ιστορία;

Μια ιστορία ε; χαχα! Μια φορά είχα πάει μ ένα φιλαράκι να βάψουμε και ήταν κάτι τσιγγανάκια, τα οποία μου ζήταγαν spray. Κάποια στιγμή, όταν τελείωσα, κάποια spray ήταν μισά και οκ, τους τα έδωσα. Αυτό ήταν! Άρχισαν να κυνηγιόνται ψεκάζοντας το ένα το άλλο. Τρελάθηκα! Λέω πάει, θα τυφλωθούν και πάω και παίρνω από το ένα το spray και το άλλο για να με ευχαριστήσει, μου έσβησε το κομμάτι! Χαχαχα! Σοκαρίστηκα, αλλά όποτε το θυμάμαι γελάω.

Ξέρω ότι εσάς τους γκραφιτάδες σας ενοχλεί όταν σας «πατάν» τα κομμάτια… Εσύ πώς αντιδράς;

Εντάξει δεν μου αρέσει όταν συμβαίνει. Παλιότερα αντιδρούσα άσχημα, τώρα εντάξει, βλέπω αλλιώς τα πράγματα και δεν με πειράζει τόσο. Από τη στιγμή που το βγάλω φωτογραφία, σκέφτομαι το επόμενο.

Πως βλέπεις τον Alone στα επόμενα χρόνια;

Προς το παρόν μπαίνω φαντάρος. Όταν με το καλό απολυθώ, θα ήθελα να κοιτάξω λίγο περισσότερο τον Παναγιώτη, με την έννοια ότι θα κοιτάξω να δω κι εγώ τι θα κάνω στη ζωή μου κατά πρώτο λόγο. Από ‘κει και πέρα δεν πρόκειται να σταματήσω να βάφω. Και ανάλογα με τις καταστάσεις να προσπαθώ να κάνω και πράγματα και να προσφέρω.

Ένα όνειρο, μια επιθυμία, ένας στόχος που θα ήθελες να επιτύχεις;

Θα σου πω δύο: Να διοργανώσω ένα φεστιβάλ με writers από Ελλάδα και από το εξωτερικό και να πάρω μέρος σε ένα φεστιβάλ στο εξωτερικό.
Σου ευχόμαστε να τα καταφέρεις και τα δύο…

18 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

xero ton panagioti prosopika....einai apo ta kalitera pedia pou xero...
mpravo panagioti!!!
marinos

Ανώνυμος είπε...

mpravo panagiwth,,,,kataplhktikh douleia....vazeis xrwma sth zwh...sunexise...

Ανώνυμος είπε...

mpravo re pano !!!!!!!!!!!wraios re .......recpect ston alone

Ανώνυμος είπε...

sigxaritiria pano.teleia kommatia.sinexise etc aderfe.mixalis foititis apo amfissa.

Ανώνυμος είπε...

ton pano ton xerw kala giati sxedon megalwsame mazi....stis geitonies tis texolis....mpravo pano synexise etsi....afthentikos opws isoun kai eisai tosa xronia...

valantis karliaftis

Ανώνυμος είπε...

Apla to kalytero paidi... Filos pistos kai stirigma.. Oso gia ta skills einai polla kai baria!! Tin ygeia sou na xeis panta Pano kai ta ypoloipa gamise ta!

Ανώνυμος είπε...

korona mou tha rthei i mera pou den tha to pisteueis apo pou ksekinises kai pou eftases giati opws sou xw pei kanenas den paei xamenos kai tha dikeotheis gia polla.egw sou xw pei apo konta tin apopsi mou s"agapaw gi auto pou eisai!!!lanakos

Ανώνυμος είπε...

ti na leme twra? alone98 k ta miala sta kangela...!

D.F.C. - Da lyric Junkie of Salonika

Ανώνυμος είπε...

alone98.....to mono pou exw na pw einai ena apo ta kalitera paidia pou exw gnorisei.exei psixh kai kardia mikros paidiou..mporei na se boh8isei se kapoia pragmata kai 8a se boh8isei mesa apo thn kardia tou...kai einai enas apo tous writer pou 8aumazw gt krataei thn fash psila.....mpex

Ανώνυμος είπε...

akoma 8ymamai otan prin 8 peripou xronia otan eixa dei gia prwti fora graffiti tou alone (sto dwmatiaki tou kalogianni, kserei aftos)... tromeros kallitexnis. sim ntano

Ανώνυμος είπε...

to ergo tou to iksera...auto pou me entiposiase einai to biogrfiko tou perissotero..bravo!

eleni1603 είπε...

δημιουργικός.ταλαντούχος.γαμώ τα παιδιά.ψυχάρα.
πάνο μου σου εύχομαι ότι καλύτερο μέσα απτην καρδιά μου.
ελένη

Ανώνυμος είπε...

apla au8entikos .....

alone98 είπε...

me th seira m k ego na sas eyxaristiso g ta kala sas logia....na eiste panta kala....

Alone98!!

Ανώνυμος είπε...

treleeeeee apla keep going!! ar.gi

Ανώνυμος είπε...

pano gera! TEIPIR edw! :D

Ανώνυμος είπε...

bravo file mou
sta meria sou tha pao
logo tei

Ανώνυμος είπε...

Ωραίο φτιαγμένο blog..Ωραία και η δουλειά σου!!Αφού ζωγραφίζεις την Αθήνα πέρνα και απ'τον Περισσό να τον ομορφύνεις λίγο.. :p Ελένη.Καλές επιτυχίες σε ότι κάνεις!