Το The Symptom Projects πραγματοποίησε για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά στην πόλη της Άμφισσας το εκθεσιακό του πρόγραμμα: Την έκθεση Α-στοχία σε επιμέλεια του Θεόδωρου Ζαφειρόπουλου, την έκθεση φωτογραφίας My mother’s silence, του συγγραφέα Χρήστου Χρυσόπουλου, σε επιμέλεια του Αποστόλη Αρτινού και την έκθεση με τα τελευταία εικαστικά έργα του Κώστα Τσικνή.
Α-στοχία
Επιμέλεια:
Θεόδωρος
Ζαφειρόπουλος
Εγκαίνια: 4 Οκτωβρίου 2014 | 20.00
Διάρκεια έκθεσης: 4 Οκτωβρίου – 26 Οκτωβρίου 2014
Ώρες λειτουργίας της έκθεσης: καθημερινά 6-10μμ, στο χώρο του παλαιού νοσοκομείου της Άμφισσας.
Εγκαίνια: 4 Οκτωβρίου 2014 | 20.00
Διάρκεια έκθεσης: 4 Οκτωβρίου – 26 Οκτωβρίου 2014
Ώρες λειτουργίας της έκθεσης: καθημερινά 6-10μμ, στο χώρο του παλαιού νοσοκομείου της Άμφισσας.
Το
The Symptom Projects παρουσιάζει την ομαδική
έκθεση με τίτλο «α-στοχία» σε επιμέλεια
Θεόδωρου Ζαφειρόπουλου. Η
έκθεση πραγματοποιείται από τις 4-26
Οκτωβρίου 2014 στον χώρο του παλαιού
νοσοκομείου Άμφισσας με την υποστήριξη
του Δήμου Δελφών, της Ανωτάτης Σχολής
Καλών Τεχνών και του οργανισμού ΝΕΟΝ.
Θεματική
της διοργάνωσης αποτελεί ο εντοπισμός
και η παραγωγή συμπτωματικών παραδειγμάτων,
τα οποία συνηγορούν στην αποτίμηση της
καλλιτεχνικής πρακτικής (ενός έργου)
ως «κατά-δικασμένης» να μην πληροί ένα
προσχεδιασμένα επιθυμητό ή επιδιωκόμενο
στόχο.
Κοινός
«τόπος» των έργων αποτελεί η διαλεύκανση
και η κατάδειξη των ενδογενών και
εξωγενών παραγόντων που επηρεάζουν τη
σύλληψη, το σχεδιασμό και την υλοποίηση
του έργου Τέχνης και Αρχιτεκτονικής.
Οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες προσκλήθηκαν
με γνώμονα την πλουραλιστική κατάθεση
σκέψεων και προβληματισμών τόσο για
την γενεαλογία του έργου όσο και για
την ίδια την στάση τους απέναντι στην
πρακτική. Πρωταρχικό μέλημα αποτέλεσε
η συγκέντρωση απρόσμενων δοκιμιακών
εκδοχών ικανών να καλύψουν και να
διευρύνουν το φάσμα του πεδίου που
καλύπτει ο όρος “αστοχία”.
Συμμετέχοντες
καλλιτέχνες:
Βορριάς
Πάνος, Γεροδήμος Βασίλης, Γυπαράκης
Γιώργος, Δάλλας Αλέξης, Ευσταθιάδη
Νατάσα, Καλαρά Νάντια, Καναρέλης Νίκος,
Καπέλλος Γιάννης, Κωτσούλας Χρήστος
(capten), Λάιος Αλέξανδρος, Μαντίκου Λίνα,
Μπασσάνος Κώστας, Ξαφοπούλου Αλεξία,
Οικονομέας Νίκος, Παπαδάτος Γιώργος,
Παπαδημητρίου Νίκος, Παπαδόπουλος
Νίκος, Παπακωνσταντίνου Νίνα, Ποταμιάνου
Άρτεμις, Σκαλτσάς Γιάννης, Σπύρου Έφη,
Τσεριώνης Γιώργος, Τσώλης Κώστας, Φασουλή
Μάρω, Φουτρής Δημήτρης, Χανδρής Παντελής,
Ψυχούλης Αλέξανδρος, Ομάδα Εrrands (Ξαγοράρης
Ζάφος, Ντώνα Σοφία, Παππά Νίνα, Θεοδωρόπουλος
Δημήτρης, Κουφάκης Γιώργος, Μανουάχ
Ιλάν, Σαραντοπούλου Αλέξια, Τσιγάρα
Μαρία), Ομάδα KangarooCourt (Αμελαδιώτης
Δημήτρης, Βέης Σίμος, Γκούντζος Φίλιππος,
Κουκόλη Έλενα, Παπαδόπουλος Ιορδάνης,
Σαχίνη Νάνα, Στρατόγλου Ιωάννα), Lewis &
Taggart.
Στα
πλαίσια της έκθεσης Α-στοχία του the
symptom projects, πραγματοποιήθηκε στις 5
Οκτωβρίου του 2014, στο καφενείον Πανελλήνιον
της Άμφισσας, ένα συμπόσιο με θέμα
«Επιτελέστικοι λόγοι: Ενδεχόμενα
αστοχίας», που διοργανώθηκε από το
εργαστήριο Νεο-ποιητικής του Πανεπιστημίου
Θεσσαλίας. Συμμετείχαν οι Αλέξης Δάλλας
(Αρχιτέκτων), Μερόπη Ζαβλάρη (Αρχιτέκτων-
Εικαστικός), Θεόδωρος Ζαφειρόπουλος
(Εικαστικός), Ντώνα Σοφία (Αρχιτέκτων)
Φίλιππος Ωραιόπουλος (Αρχιτέκτων,
Ομότιμος Καθηγητής Παν. Θεσσαλίας),
Σταθούλα Παλύβου, Σωτήρης Μπαχτσετζής
(Ιστορικό Τέχνης, επιμελητή εκθέσεων)
και Φαίη Ζήκα (Θεωρητικό Τέχνης, Επίκουρη
Καθηγήτρια ΑΣΚΤ), Το βίντεο επιμελήθηκε
η Ελένη Φέττα.
My mother’s silence / Χρήστος Χρυσόπουλος
Έκθεση
φωτογραφίας
Άμφισσα,
3 - 12 Οκτωβρίου 2014
Οικία Αλέξανδρου Δελμούζου, (5-9μ.μ.)
Επιμέλεια: Αποστόλης Αρτινός
Οικία Αλέξανδρου Δελμούζου, (5-9μ.μ.)
Επιμέλεια: Αποστόλης Αρτινός
“Όταν
ο Χρήστος Χρυσόπουλος επισκέπτεται το
πατρικό του διαμέρισμα και φωτογραφίζει
τους χώρους του, αυτό που κάνει στην
πραγματικότητα είναι να εκθέτει το
ψυχισμό του στην τοπική μιας μοναδικής
και κατάδικής του συγκίνησης, να εκτίθεται
σε μια δια-στροφή που εκτρέπει το βλέμμα
σε σημεία που μένουν ανεντόπιστα στην
όραση. Εκεί όπου το πράγμα απολύει το
υλικό του ίχνος και αναδύεται εμψυχωμένο
στις μνημοτεχνικές του ανακτήσεις, στις
ανεικόνιστες και ανεκπλήρωτες επικλήσεις
μας μέσα στη νύχτα. Στη
φωτογραφική ενότητα “My mother’s silence” του
Χρυσόπουλου ο θεατής αναγνωρίζει αυτές
τις μαύρες τρύπες της συγκίνησης, το
ανάγλυφό τους. Αγκυροβόλια μιας κάθειρξης
ψυχικής, μιας αμετάκλητης δέσμευσης σ'
αυτό που ήταν και θα 'ναι πάντα η βιωτή
του ανθρώπου: μια καθαρή και αναπαράστατη
εμπειρία μοναξιάς.”
Αποστόλης Αρτινός
“Έχω πάντα μαζί μου τη φωτογραφική μου μηχανή. Εκείνο το απόγευμα η μητέρα μου έλειπε. Άνοιξα τους λογαριασμούς και ένα βιβλίο που με περίμεναν στο τραπέζι της κουζίνας και μετά άρχισα να τριγυρνάω στα δωμάτια. Η πρώτη φωτογραφία προέκυψε αυθόρμητα και μετά ήταν σαν να μου επιβλήθηκε ένας ρυθμός. Να κοιτάς και να φωτογραφίζεις. Να κάνεις μερικά βήματα. Να κοιτάς και να φωτογραφίζεις. ”
Αποστόλης Αρτινός
“Έχω πάντα μαζί μου τη φωτογραφική μου μηχανή. Εκείνο το απόγευμα η μητέρα μου έλειπε. Άνοιξα τους λογαριασμούς και ένα βιβλίο που με περίμεναν στο τραπέζι της κουζίνας και μετά άρχισα να τριγυρνάω στα δωμάτια. Η πρώτη φωτογραφία προέκυψε αυθόρμητα και μετά ήταν σαν να μου επιβλήθηκε ένας ρυθμός. Να κοιτάς και να φωτογραφίζεις. Να κάνεις μερικά βήματα. Να κοιτάς και να φωτογραφίζεις. ”
Χρήστος Χρυσόπουλος
“Πατρικό σπίτι: τι μπορεί να ανακαλύψει κανείς εκεί που δεν γνωρίζει ήδη; Δεν πρόκειται άραγε για έναν χώρο εγκατεστημένο μέσα μας αυτονόητα, ανεξίτηλα; Στο πέρασμα του χρόνου γίνεται ένα είδος κιβωτού που συντηρεί τις αθέατες λόγω συνήθειας, συχνά ασήμαντες καθαυτές, υλικές σταθερές που μας συντρόφεψαν. Ο Χρυσόπουλος τις περιεργάζεται σαν μινιμαλιστικές νεκρές φύσεις”
Ηρακλής Παπαϊωάννου, Μουσείο Φωτογραφίας Θεσ/κης
Κώστας
Τσικνής
Έκθεση
των τελευταίων ζωγραφικών του έργων.
Οικία, Αλέξανδρου Δελμούζου, Άμφισσα
3 - 12 Οκτωβρίου 2014
Ώρες λειτουργίας: 5-9μ.μ.
Οικία, Αλέξανδρου Δελμούζου, Άμφισσα
3 - 12 Οκτωβρίου 2014
Ώρες λειτουργίας: 5-9μ.μ.
“Μια neo-pop αφήγηση
εκδιπλώνεται στο έργο του Κώστα Τσικνή,
εγγραφές που
εξαντλούν και εξαντλούνται στην επιφάνεια
της εικόνας τους. Ζωγραφικές χειρονομίες
που καταλαμβάνουν το χώρο και χωροθετούν
τα σημεία τους. Στη ζωγραφική επιφάνεια
του Τσικνή αυτό που κατατίθεται είναι
η επαναληπτικότητα των στιγμών και η
συνάρθρωσή τους στην ολογραμματική
σαγήνη μιας μαγικής εικόνας. Τα
φωσφορίζοντα χρώματα, το black light που τα
υποστηρίζει, η διακοσμητική αισθητική,
συγκροτούν μια εικονοποιία που είναι
πέραν της ζωγραφικής αλλά εν τέλει, και
πέραν της εικόνας.”
Αποστόλης Αρτινός
ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ
Η
Πόλη ως Σώμα
H
Φωτογραφική
ομάδα F9 πραγματοποιεί έκθεση φωτογραφίας
στο υπόγειο του παλιού Νοσοκομείου
Άμφισσας από τις 4 έως τις 26 Οκτωβρίου.
Το event αποτελεί παράλληλη εκδήλωση στην
κεντρική έκθεση του φετινού The
Symptom Projects, με
θέμα: ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ-Η
Πόλη ως Σώμα.
«Η Πόλη ως κοινωνικό σώμα μέσα στο οποίο ο άνθρωπος διανύει τη ζωή του υπάρχει ,δημιουργεί το περιβάλλον του και τον πολιτισμικό του ιστό στο πέρασμα του χρόνου. Αποτελεί ένα ζωντανό οργανισμό μ’όλα τα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες που αποτυπώνονται στην συνολική μη μόνιμη εικόνα της.
Η Πόλη-σώμα μεγαλώνει, αλλάζει, κουβαλάει επί χρόνια τις ίδιες εικόνες, δέχεται επιθέσεις και αλλοιώνεται, αναπνέει δύσκολα απ’τις συνεχείς παρεμβάσεις του πολιτισμού μας, ανανεώνεται και αντιστέκεται στις επεμβάσεις του σύγχρονου ανθρώπου, προσπαθεί να διαχειριστεί και να διατηρήσει τη μνήμη της όσο γίνεται πιο αυθεντικά.
Η μεγαλύτερη απειλή για την Πόλη είναι ο άνθρωπος που τις περισσότερες φορές επεμβαίνει αντιαισθητικά και άμμετρα τραυματίζοντάς την μέχρι θανάτου.
Παρ’όλα αυτά η Πόλη διατηρεί ακόμα τα ζωντανά της σημεία, τα υπερασπίζεται αρκετές φορές όπως πρέπει με την συνεργασία αυτών που την αγαπάνε πραγματικά. Ενώνει το παλιό με το νέο με σεβασμό κι΄αυτό μας κάνει να την διασχίζουμε, να την ακουμπάμε και να μένουμε μαζί της.»
Εγκαίνια Σάββατο 04 – 10 –
2014 στις 8:00μ.μ.
Συμμετέχουν:
Αγγελόπουλος
Ευθύμιος, Αρτινός Αποστόλης, Βούλγαρης
Χρήστος, Δρόλαπας Ανάργυρος, Ζωγράφος
Γιώργος, Κανέλλος Δημήτριος, Κόκκινος
Ασημάκης,Τραχανάς Γιώργος, Σπέντζος
Θύμιος, Γιάννης Χριστόπουλος
Περισσότερες
πληροφορίες για τις εκθέσεις
μπορείτε να βρείτε στους παρακάτω
συνδέσμους:
www.thesymptomprojects.gr
www.thesymptomprojects.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου